:: Bicara Ulama' ::

Sayed Qutb dalam surat terakhir menulis kepada adiknya sebelum di gantung : "Kita selalu akan merasa sempit dada jika kita merasakan kitalah yang memulakan & mengakhiri perjuangan ini, tapi kesempitan ini tidak akan terasa jika kita merasai bahawa kita menyambung perjuangan yang lalu & akan di teruskan oleh generasi yang akan datang..Adikku, usahlah kau gerun tali gantung yang akan menjerut leherku.."

::Salam Mukaddimah::

Bismillahirrahmanirrahim..

Dengan lafaz yang mulia bermulalah episod tinta-tinta tulisan bagi surau saodah di bumi Universiti Sultan Zainal Abidin (UNISZA) A.K.S Unversiti Darul Iman Malaysia (UDM) A.K.S Kolej Ugama Sultan Zainal Abidin (KUSZA) ini....

Banyak betul namanya kan..??? walaupun di kenali dengan berbagai nama..tetapi di situ lah terletaknya surau saodah dengan namanya yang kekal dari dulu, kini dan insyaAllah selamanya dengan izin Allah...=D

semoga dengan segala perkongsian dan info-info daripadfa surau saodah ini dapat menberikan manfaat buat bersama...InsyaAllah..

mafhum dari sabda Nabi SAW : "Sampaikan lah daripadaKu walaupun sepotong Ayat.."

Oleh itu, sama-sama lah kita menyebarkan dan menjadi sayap kepada perjuangan dakwah-dakwah Rasulullah Saw dalam menegakkan DeenuL ISLAM & semoga kita d golongkan di kalangan umat baginda yang berTAQWA..Ameen..


No comments:

Post a Comment